Preguntes freqüents
Com elaborar la síntesi reflexiva? Quins punts hi he d'incloure? Quan l'he de lliurar?
Després d'haver enregistrat i compartit la sessió de feedback, redacta l’objectiu de millora de la teva pràctica docent resultant de tot el procés d’OEI
1.
Pla de treball o activitats per assolir la millora. Identifica quines accions concretes
emprendràs per assolir la millora.
-
Acció concreta i Temporització (calendari)
1.
2.
3.
...
Recorda que aquesta platilla la tens disponible a l'annex 5 dels protocols i que ens ho has d’enviar a l’adreça: observacioentreiguals@gmail.com
Com elaborar l'informe post-observació? Quins punts hi de d'incloure? Quan l'he de lliurar?
Quan comencis a respondre el qüestionari 4a. Rol d’observat, se’t demanarà que adjuntis l'informe postobservació que has elaborat com a membre observat. Recorda que el nom de l'arxiu ha de ser: INFORMEPOSTOBS_CODI PERSONAL i només estan permesos els següents tipus de fitxer: .doc, .odt, .docx
Aquest informe ha de reflectir el procés viscut durant l’experiència d’OEI. Redacta molt sintèticament els elements essencials del teu informe. Tal com es diu en la documentació de suport, et suggerim que et fessis preguntes de l’estil:
- Com m’he sentit en ser observat?
- Què crec que he aconseguit durant la classe?
- De què estic més satisfet?
- Els meus estudiants han après el que jo pretenia?
- Els meus estudiants s’han dedicat a les activitats de manera productiva?
- Estic satisfet amb la planificació, selecció de recursos, estratègies d'ensenyament i avaluació?
- Què no ha funcionat i per què?
- Si hagués de repetir la sessió, canviaria alguna cosa? Per què?
- Què he descobert de mi mateix com a docent?
- Com m’he sentit en ser observat?
Necessito més informació per a definir els indicadors d'observació
Els indicadors han de ser concrets i observables. Ens han de permetre recollir evidències que després compartirem durant el feedback amb la nostra parella i enriquirà la retroacció. A més, han d’estar totalment alineats amb l’objectiu/focus d’observació que heu decidit observar.
Teniu una proposta a l'annex del següent document que us pot ajudar a planificar l'observació:
I també us pot servir com a exemple la graella d’observació adaptada de l’ISTOF-II , emprada per recerques prèvies (les components serien el corresponent als objectius/focus).
Si necessiteu més ajuda, no dubteu en contactar: observacioentreiguals@gmail.com
Necessito més informació per a definir els objectius/focus d’observació
Recorda que els objectius o focus d’observació ha/n de ser els aspectes que més ens interessa millorar de la nostra docència. Aquests poden anar des de l’avaluació, l’atenció a la diversitat de l’alumnat, la claredat en la presentació de la informació, etc.
Teniu una proposta a l'annex del següent document que us pot ajudar a planificar l'observació:
I també us pot servir com a exemple la graella d’observació adaptada de l’ISTOF-II , emprada per recerques prèvies (les components serien el corresponent als objectius/focus).
Si necessiteu més ajuda, no dubteu en contactar: observacioentreiguals@gmail.com
Com podem elaborar els acords previs?
Aquesta és una de les passes més importants dels procés d’OEI, ja que implica el diàleg pedagògic entre els membres de la parella i és el moment de decidir què és el que volem millorar de la nostra pràctica com a docents.
Teniu una proposta a l'annex del següent document que us pot ajudar a planificar l'observació:
I també us pot servir com a exemple la graella d’observació adaptada de l’ISTOF-II , emprada per recerques prèvies (les components serien el corresponent als objectius/focus).
Si necessiteu més ajuda, no dubteu en contactar: observacioentreiguals@gmail.com